Kolejne spotkanie w sprawie sieci szkół

Po raz kolejny dyskutowano nad kształtem sieci placówek w  Tarnobrzegu. Tym razem gościem specjalnym spotkania była kurator oświaty w Rzeszowie Małgorzata Rauch.

Spotkanie odbyło się w Gimnazjum nr 2, a uczestnikami  byli: z ramienia prezydenta naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji i Kultury  Jolanta Kociuba, ekspert firmy Vulcan pan Andrzej Rzeszut , przewodniczący Rady Miasta Kamil Kalinka,  dyrektor Gimnazjum nr 2 Grzegorz Kokoszka. Na spotkanie zostali zaproszeni wszyscy zainteresowani; radni dyrektorzy szkół, nauczyciele, przedstawiciele związków, rodzice. Podczas spotkania przedstawiono pani kurator w jakiej formie przewidywane są zmiany w tarnobrzeskiej sieci szkół.

W trakcie dyskusji ustosunkowano się po raz kolejny do pomysłów, które budziły najwięcej kontrowersji. Dyrektor Gimnazjum nr 2 wypowiadał się pozytywnie na temat pomysłu przeniesienia Szkoły Podstawowej nr 4 do Gimnazjum nr 2, podkreślając, że jego placówka, jest świetnie wyposażona; dysponuje dwiema salami gimnastycznymi, odnowioną kuchnią i stołówką, nowoczesnymi pracowniami i trzydziestoma salami lekcyjnymi. Taka koncepcja nie podoba się jednak rodzicom uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 4, którzy niedawno opowiedzieli się za dwuzmianowym systemem nauki, odrzucając możliwość funkcjonowania w dwóch budynkach.

Z kolei nauczyciele Gimnazjum nr 3 jeszcze raz  zaprezentowali argumenty za przekształceniem swojego gimnazjum w liceum ogólnokształcące. Przeciwny temu jest siedemnastoosobowy zespół oświatowy działający pod kierunkiem radnego Dariusza Bożka oraz dyrektorzy i nauczyciele pozostałych placówek.

Przysłuchująca się tym planom kurator oświaty Małgorzata Rauch podkreśliła, że jej rolą będzie zaopiniowanie propozycji nowej sieci szkół i czy rozwiązania są zgodne z prawem oświatowym a nie przesądzanie, która ze stron ma rację.

- Nie stworzę koncepcji sieci szkół, ale jeśli moja obecność przyczyniła się do tego, że mogliście porozmawiać, wysłuchać swoich racji jeszcze raz, to jestem zadowolona z tego spotkania. Propozycja musi być przedyskutowana, musi być nie tylko wizją uwzględniającą dobro dzieci i najlepsze warunki edukacji, ale także być powszechnie akceptowana i rozumiana – podsumowała. Kurator oświaty podkreśliła również, że służby odpowiedzialne za wdrożenie oświaty będą służyć samorządom wszelką pomocą i wsparciem podczas wdrażania reformy.