Uchwała nr V/57/2011 Rady Miasta Tarnobrzeg z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z radą działalności pożytku publicznego oraz organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
- Znowelizowana ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - tekst ujednolicony
- Ustawa z dnia 7 kwietnia 1996 r. Prawo o stowarzyszeniach
- Ustawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych
- Ustawa z dnia 15 marca 1933 roku o zbiórkach publicznych
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania.
Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania dotyczące rozporządzenia z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011, Nr 6, poz. 25).
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące rozporządzenia
(źródło: http://www.pozytek.gov.pl)
KRAJOWY REJESTR SĄDOWY
Ustawa z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym
Formularze
1. Rejestracja stowarzyszenia/fundacji w KRS
- KRS-W20 – formularz podstawowy, służący do zgłoszenia fundacji – jej nazwy, siedziby itd.
- KRS-WK – formularz – załącznik służący do zgłoszenia osób wchodzących w skład zarządu oraz organu nadzorczego;
- KRS-WM – równoczesne zgłoszenie działalności gospodarczej
2. Rejestracja zmian w stowarzyszeniu/fundacji w KRS
- KRS–Z20 – wniosek podstawowy zmian
- KRS–ZK – zmiany we władzach organizacji
- KRS-ZM – zmiana przedmiotu działalności gospodarczej
3. Rejestracja organizacji pożytku publicznego (OPP)
a) Organizacje, które są już zarejestrowane w KRS, składają następujące formularze:
b) Organizacje, które nie miały obowiązku rejestracji w KRS (np. parafie, UKS itp.), składają następujące formularze:
4. Rejestracja terenowej jednostki organizacyjnej (oddział, koło) stowarzyszenia/fundacji
- KRS-Z20 – formularz podstawowy, wypełnia go organizacja macierzysta (zarząd główny), zgłaszając oddział bez osobowości prawnej
- KRS-WA - formularz służący do zgłoszenia oddziału, koła bez osobowości prawnej
5. Rejestracja działalności gospodarczej – jeżeli już jesteśmy wpisani do KRS
6. Rozwiązanie stowarzyszenia/fundacji
- KRS-Z61– formularz służący do zgłoszenia rozpoczęcia procesu likwidacji organizacji
- KRS-ZK– służy do zgłoszenia informacji o zmianach we władzach organizacji. Za pomocą tego formularza wykreślamy osoby wchodzące w skład zarządu łącznie ze sposobem reprezentacji oraz o osobach wchodzących w skład organu kontroli wewnętrznej (komisja rewizyjna)
- KRS-ZR - służy do zgłoszenia osób będących likwidatorami organizacji. Jeśli likwidatorów jest więcej niż jeden wypełnia się kolejne formularze
- KRS-X2 - służy do wykreślenia organizacji z KRS
Rejestracja stowarzyszeń kultury fizycznej nie prowadzących działalności gospodarczej oraz uczniowskich klubów sportowych
Od czego zacząć?
Złożyć wniosek w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miasta Tarnobrzeg przy ul. Mickiewicza 7 (załącznik nr 1).
Ile trzeba płacić za załatwienie sprawy?
Decyzja o wpisie, zmianach w ewidencji i wykreśleniu - 10 zł.
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy – Wydział Edukacji, Zdrowia, Kultury i Sportu (tel. centrali 15 822 65 70 w. 264).
Jak długo czeka się na załatwienie spraw?
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku i wymaganych załączników.
W jaki sposób odebrać decyzję?
decyzja może być przesłana na wskazany adres przez wnioskodawcę, składając dokumenty można w BOI zastrzec odbiór osobisty – w każdym przypadku za potwierdzeniem odbioru.
Przepisy prawne obowiązujące przy wydawaniu decyzji:
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie 1 (Dz. U. Nr 127 poz. 857 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 07 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2001 Nr 79 poz.855 z późn. zm.)
O czym wnioskodawca wiedzieć powinien?
- o skompletowaniu wszystkich dokumentów zgodnie z załącznikiem nr 1,
- o wniesieniu opłaty skarbowej - 10 zł.
Co przysługuje wnioskodawcy?
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu wydającego decyzję.
Urząd Miasta Tarnobrzeg czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:30.
Wpłaty można uiszczać: w kasie Urzędu Miasta Tarnobrzeg znajdującej się w budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 7, w godzinach 7:30 – 15:30 na rachunek bankowy Urzędu Miasta Tarnobrzeg PKO S.A. I o/Tarnobrzeg nr 18124027441111000039909547
Wzór wniosku – załącznik nr 1.