Tarnobrzeski magistrat przyjaznym e-urzędem

Tarnobrzeski magistrat przyjaznym e-urzędem

Załatwienie spraw drogą elektroniczną przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, z domu lub dowolnego miejsca na świecie mającego dostęp do Internetu To nie przyszłość, ale teraźniejszość w tarnobrzeskim Urzędzie Miasta.

 

 

 

 

 

 

 

Koniec z czekaniem w kolejce do okienka. Wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera, aby bez wychodzenia z domu wysłać wniosek do Urzędu Miasta Tarnobrzeg. To nowość na skalę całego kraju. Tarnobrzeski magistrat jako jeden z pierwszy w Polsce wprowadził możliwość elektronicznego przesyłania formularzy. - Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tarnobrzeżan, dotyczącym możliwości załatwiania spraw drogą elektroniczną, postanowiłem podjąć próbę sprostania tym potrzebom – mówi Jan Dziubiński, Prezydent Tarnobrzega.

Teraz tarnobrzeżanie, którzy chcą na przykład zarejestrować swoją działalność gospodarczą mogą to zrobić siedząc w kapciach przed własnym monitorem. Każdy, kto założy swoje indywidualne konto na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (e-PUAP) i posiada ważny podpis elektroniczny, może drogą elektroniczną przesłać formularz do urzędu. Projekt umożliwiający załatwienie spraw drogą elektroniczną przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, z domu lub dowolnego miejsca na świecie mającego dostęp do Internetu został zrealizowany w Tarnobrzegu przy wsparciu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Koszt realizacji projektu to około milion złotych.

Dokumenty drogą elektroniczną można składać nie opuszczając swojego domu, przy wykorzystaniu własnego komputera lub poprzez automatyczną kancelarię, czyli tzw. urzędomat. Jest to urządzenie za pomocą, którego można złożyć dokumenty w postaci papierowej i oczywiście wydrukować potwierdzenie, założyć konto użytkownika na platformie e-PUAP oraz wypełnić i wysłać do urzędu formularz elektroniczny. Urzędomat umożliwia także przeglądanie witryny internetowej Urzędu Miasta Tarnobrzeg www.tarnobrzeg.pl Urzędomaty zostały zamontowane w budynkach Urzędu Miasta Tarnobrzeg przy ulicy Kościuszki 32 oraz Mickiewicza 7.

Oprócz urzędomatów mieszkańcom udostępniono także infomat, czyli wszechstronne urządzenie multimedialne wykorzystywane jako Publiczny Punkt Dostępu do Internetu oraz mobilne stanowisko informacyjno-prezentacyjne. Za pomocą infomatu można uzyskać dostęp do stron internetowych urzędów administracji publicznej oraz jednostek organizacyjnych miasta. Urządzenie przeznaczone jest dla osób, które nie mają dostępu do Internetu w domu albo będąc w mieście zechcą sprawdzić jakąś informację. Oczywiście bez problemu z urządzenia mogą korzystać osoby niepełnosprawne. Infomaty zostały umieszczone w budynku: Urzędu Miasta ulica Mickiewicza 7, Miejskiej Biblioteki Publicznej ul. Szeroka 13, Ośrodka Sportu i Rekreacji Al. Niepodległości 2 (basen), Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie ul. Dekutowskiego 8 oraz w budynku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej ul. Wyszyńskiego 10.

 

Poniżej znajdują się przygotowane specjalnie dla Państwa prezentacje usług w zakresie elektronicznej administracji - e-urząd.

Prezentacja Przyjazny e-urząd (I)

Prezentacja Przyjazny e-urzad (II)

Prezentacja e-PUAP

Prezentacja infomat

Prezentacja urzedomat

Aby uruchomić prezentację należy mieć zainstalowany program Power Point z pakietu Microsoft Office (wersja z 1997r. lub późniejsze).

Po kliknięciu na link, prezentacje można otworzyć automatycznie lub pobrać je na własny dysk.